نگاهی به ارز ورلد کوین (WLD)   

ورلد کوین (WLD)  یک پروژه بلندپروازانه محسوب می شود که با ترکیبی از فناوری‌های بلاک چین، هوش مصنوعی و ارزهای دیجیتال در ساختن هویت جهانی برای کاربران و سیستم مالی بیومتریک کاربرد دارد.

در واقع ورلد کوین (WLD)  با اسکن کردن چشم کاربران خود به وسیله یک دستگاه مخصوص، هویت منحصربه‌فرد هر کاربر را ثبت می‌کند که باید توجه داشت این اطلاعات هویتی می‌تواند در تشخیص بات‌ها از انسان‌ها بسیار کاربردی و مفید باشد.

جالب است بدانید که این پروژه توسط سم آلتمن، مدیرعامل اوپن اِی آی (open.AI) و سازنده چت جی پی تی ساخته شده است و هدف از اجرای آن، سر و سامان دادن به وضعیت نابرابر درآمدی در دنیا از طریق ویژگی منحصربه‌فرد «World ID» است که از مکانیزم «اثبات شخصیت» استفاده می‌کند.

در واقع به زبان دیگر سازندگان این پروژه بر سه کارکرد آن تمرکز کرده‌اند؛ ایجاد یک هویت دیجیتال منحصربه‌فرد برای کاربران، یک توکن برای فعالیت‌های درون‌شبکه‌ای و یک برنامه برای پرداخت، خرید و نقل و انتقال دارایی که هم برای ارز بومی شبکه و هم برای سایر ارزهای دیجیتال کاربرد دارد.

از سوی دیگر ورلد کوین (WLD)  که خود را یک سیستم احراز هویت یکپارچه و غیرمتمرکز معرفی می‌کند از نظر نوآوری و تکنولوژی در نوع خود کم‌نظیر است و شاید اگر چالش‌های قانون‌گذاری درباره این پروژه نبود، اکنون توکن WLD درجایگاه خیلی بهتری قرار داشت.

معرفی بنیانگذاران ارز دیجیتال ورلد کوین (WLD)  

گرچه حواشی دنیای ارزهای دیجیتال از یک تیم توسعه‌ی پویا و توانمند خبر می‌دهد، با این حال در مورد بنیانگذاران ارز دیجیتال ورلد کوین (WLD) تا کنون اطلاعات دقیقی ارائه نشده و همچنان به طور واضح مشخص نیست که چه کسانی پشت پرده‌‌ی این پروژه‌ قرار دارند.

البته باید بدانید که با توجه به این که اهداف ذکر شده در وایت پیپر ورلد کوین (WLD) ، با موقعیت فعلی آن و میزان توسعه و موفقیتی که داشته است مطابقت دارد، و به راحتی توانسته است در حوزه ارزهای دیجیتال و بلاک چین به خوبی پیشروی کند، می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که ورلد کوین (WLD)  بر اساس کار یک تیم توسعه‌ی مجرب راه‌اندازی شده است.

امنیت شبکه ورلد کوین (WLD) چگونه است؟

امنیت شبکه ورلد کوین (WLD) توسط الگوریتم Proof of Stake تامین می شود با این  حال همان طور که اشاره شد که ایده‌ها و هدف‌های پروژه ورلد کوین (WLD)  بسیار بلندپروازانه هستند، بنابراین ممکن است با محدودیت‌ها و خطراتی همراه باشند.

یکی از بزرگترین ریسک‌ها برای امنیت پروژه ورلد کوین (WLD) ، امنیت دستگاه orb است. هیچ سخت‌افزاری به طور کامل ایمن نیست و دستگاه orb نیز آسیب‌پذیری‌های زیادی دارد. این دستگاه ممکن است با خطراتی مانند عدم دقت بالا، یا سرقت اطلاعات روبه‌رو شود، از سوی دیگر اگر این موارد رخ دهند، پیامدهای امنیتی غیر قابل جبرانی برای داده‌های بیومتریک خواهد داشت.

تیم توسعه‌دهنده پروژه ورلد کوین (WLD)  تلاش کرده است تا موارد امنیتی مختلفی را در نظر بگیرد و حتی بعد از انتقادهای ویتالیک بوترین، بهبودهایی در این زمینه ایجاد کند. یکی از ابزارهای امنیتی استفاده شده در این پروژه، مکانیزم اثبات شخصیت به وسیله‌ی اسکن چشم است که دائما توسط هوش مصنوعی ورلد کوین (WLD) مدیریت می‌شود.

ویژگی‌‌‌های منحصربه‌فرد ورلد کوین (WLD)  

شاید بتوان گفت از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد ارز دیجیتال ورلد کوین (WLD) این است که ورلد کوین در شبکه اتریوم ساخته شده که یکی از محبوب ترین شبکه‌های بلاک چین دنیاست. همچنین، ورلد کوین (WLD)  بر اساس استاندارد ERC-20 که آن را قابل تعمیم و سازگار با دیگر پروتکل‌ها و پلتفرم‌ها می‌کند پیاده‌سازی شده است.

انتهای پیام/

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود